Direktlänk till inlägg 4 januari 2016

Sista veckan i Sverige / Last week in Sweden

Av Marcus Berggren - 4 januari 2016 11:40

Nu är det Måndag igen. Sista veckan hemma har börjat. Jag har fortfarande en del att fixa med men mycket är på banan så det känns som att man kan slappna av litegranna   . Nästa på att-göra-listan är att öppna bankkonto hos Forex. Det gör att dels har jag två banker, skulle den ena bankens system ligga nere så har jag backup om det skulle krisa, dels så är det så att på forex så kostar det inget att ta ut pengar i utlandet, normal avgift är runt 50 kr per uttag. Kan tyckas lite pengar men det är pengar det också o det kan bli dyrt efter ett tag. Sedan erbjuder även Forex ett såkallat Euro-konto. Jag kommer att öppna ett sådant hos Forex i Grekland för att få min lön på det kontot. Smidigt!
Min favoritlärare från gymnasiet har gått med på att skriva mitt Letter of Recommendation också, vilket jag är väldigt glad över :)

Blir ett par inlägg till innan resan och lite bilder från packning osv. Sedan kommer inlägg från hotel Delfini i Kalithea, Aten :) 

Ciao!


Now it's Monday again. Last week at home has begun. I still have some stuff to take care of, but most of it has been taken care of so it feels like I can relax a bit. Next on the to-do list is to open bank account with Forex. This means I'll have two banks so should one of the bank's system will be down, I have a backup, and with forex there's no withdrawal fee abroad Forex also offers a Euro Account. I will open such at Forex in Greece to get my salary on that account. Smooth!
My favorite teacher from high school has agreed to write my Letter of Recommendation as well, which I'm very happy about :)


I'll make a few posts before the trip and some pictures from packing etc. The first one from Greece will probably be from the Hotel Delfini in Kalithea, Athens :)


See ya!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marcus Berggren - 18 januari 2016 22:36

This is gonna be a long post cause it's an update of 5 days including today (monday) so I'll be writing everything in English.I've been bad at updating here because I've been busy and tired once I came back to the hotel. I'll give you all a quick rec...

Av Marcus Berggren - 14 januari 2016 07:48

Jag kunde inte få tillgång till wifi på Belgards flygplats så jag skrev det offline: "Det är rätt intressant detta. Jag har aldrig sett att man har säkerhetskontroll precis i anslutning till gate-loungen. Så gör man alltså i Belgrade. Gaterna är i ...

Av Marcus Berggren - 13 januari 2016 08:54

Jag sitter nu vid Gaten och väntar på att få gå på planet som lyfter 9:35. Det blir boarding, skulle jag gissa, cirka 20 minuter innan. Så det blir att vänta ungefär 20 minuter då. Allt har gått bra hittills. Vi tog taxi 6.30 och kom till flygplatsen...

Av Marcus Berggren - 12 januari 2016 17:19

Hey everyone, just wanted to let you know that i'll be translating the older posts so that everything is bi-lingual here now! cheers guys! ...

Av Marcus Berggren - 12 januari 2016 16:14


Då är jag på väg till mamma snart. Ska sova över där för att sedan imorgon bitti ta taxi till Kastrup. Allt är packat och förberett! Hoppas bara jag kan somna ikväll.   Soon I'm headed to my mom's. I'm gonna sleep there and then early tomorrow mo...

Ovido - Quiz & Flashcards